Rabu, 20 November 2013

#EKSOTIKATA 2013 : Pesta puisi dan seni di Rumah Pena - 23 November



Minat puisi ? Beminat tak dengan akustik, jualan buku, zine dan pelbagai lagi perkara yang cool dan best dalam sehari ? Julung kali secara besar-besaran - pihak @PakatanParadoks, @sindiketsoljah, @SangFreudPress , @selutpress, @studioanaianai, & @projekrabak menganjurkan sebuah pesta puisi dan seni diberi nama EKSOTIKATA .

Melalui twitter rasmi EKSOTIKATA : @eksotikata  & blog rasmi - EKSOTIKATA :

EKSOTIKATA ini adalah sebuah penganjuran untuk meraikan puisi, ia bakal diadakan pada 23 nov ini di Perkarangan RUMAH PENA. Acara akan bermula jam 10.00 pagi hingga 11.00 malam dan melibatkan lebih kurang seramai 60 orang/kumpulan yang bakal membuat persembahan. Antara pengisiannya ialah PLORE ataupun marathon puisi, sessi jamming akustik, installation art/performance art. Pelancaran Buku  / bida buku dan seterusnya MASKARA edisi khas Eksotikata akan menghangatkan suasanan di malam hari.

Rumah Pena mana rumah pena ? Baik, ini map (peta ke rumah pena) yang diberi  - dari stesen monorel / hentian LRT Hang Tuah ke Rumah Pena:

( Klik gambar untuk lebih jelas )


Untuk menyokong dan memeriahkan lagi acara ini, penerbit-penerbit buku dan zine alternatif juga mengambil bahagian selaku peniaga dan begitu juga dengan gerai-gerai yang menjual makanan.


Jadi apanya ? PLORE atau marathon puisi tu bagaimana ? - Boleh rujuk gambar yang sangat awesome melalui : blog aloyparadoks


Untuk gambaran ringkas tentang acara penuh EKSOTIKATA, boleh lihat video yang dihasilkan saudara Razaisyam Rashid ni :


Kelainannya, ia adalah pengisiannya, persepakatan - dan ia adalah julung kali diadakan dan dirai besar-besaran . Apa lagi , apa lagi ? Kalau rasa taknak rugi , datang sendiri, saksikan dan alami ! Dan pada yang tidak bekesempatan pergi, jangan cuba menangis, belajarlah memujuk hati sendiri .


Jadual :

SEKIAN.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar